Rabu, 17 Mac 2010

ANWAR "CABUT" KELUAR DEWAN

DEWAN PARLIMEN, 17 Mac – Ketua Pembangkang yang juga Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim petang ini ”cabut lari” keluar Dewan Rakyat semasa MP Bebas Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim dedah pelbagai pembohongan PKR hendak menjayakan gerakan 16 September bagi mengambilalih pentadbiran negara daripada Kerajaan Barisan Nasional (BN).
Ahli-ahli Parlimen BN menjerit “jangan keluar, jangan keluar” ketika melihat tindakan Anwar keluar Dewan.

Zahrain antara lain berkata, untuk menyakinkan ramai pemimpin dan penyokong PKR serta pakatan pembangkang, termasuk Pas dan Dap, Anwar kononnya sudah mendapat persetujuan YDP Agong dan akan mendapat sokongan Angkatan Tentera Malaysia untuk menjadi Perdana Menteri

MP Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Nordin yang sebelum ini bayangkan akan buat kejutan, petang ini, kata, dia sendiri terkejut dengan tindakan Zahrain.

Zulkifli kata, pendedahan Zahrain itu memang betul. -MediaUMNO

-----------------------------------------

"Awak Jangan Bohong" kata Zahrain kepada Anwar

Zahrain Hashim dalam ucapan sulungnya sebagai MP Bebas telah mendedahkan mengenai pembohongan yang dilakukan oleh Anwar terhadap MP PKR. Kisah di sebalik tabir 16 September yang merupakan dongengan Anwar didedahkan oleh Zahrain kepada Parlimen. Anwar telah membuatkan mereka percaya bahawa peralihan kerajaan akan berlaku pada September 16, 2008. Lalu, pada ketika itu, berlaku suasana yang agak kecoh di Malaysia.

Zahrain mendedahkan bahawa Anwar telah memberitahu mereka bahawa YDP Agong telah perkenan untuk melantik Anwar menjadi PM kerana berjaya mendapat jumlah mencukupi MP BN yang menyokong beliau untuk menubuhkan kerajaan dan menggulingkan kerajaan BN. Anwar juga dikatakan telah memberitahu bahawa YDP Agong sedang menunggu di Istana Negara untuk tujuan tersebut.

Semasa ucapan Zahrain itu, suasana dewan Parlimen menajadi agak gamat dan panas dengan sorakan dari MP BN. Sementara itu, Anwar pula menuduh Zaharai hanya berminat dengan kuasa dan jawatan.

Zahrain kemudiannya menjerit kepada Anwar. dengan kata-kata 'Awak Jangan Bohong!!!'. Disebabkan tidak tahan dengan pendedahan Zahrain serta sindiran daripada MP BN, Anwar terus keluar meninggalkan Dewan. Alangkah penakutnya Anwar tatkala berhadapan dengan pendedahan Zahrain. Demikianlah sikap Anwar yang hanya berani di khalayak ramai menyampaikan pidatonya. Namun, apabila pembongkaran yang dilakukan di parlimen menyebabkan Anwar terus lari meninggalkan dewan. Beginikah sikap seorang Ketua Pembangkang? Fikir-fikirlah sendiri.......

PEMUDATAMANPERUDA - Hai bang anWAR dah cabut lari nampak, awat yang hang lari? Dok la tunggu, awat? hang dah tak tahan dah ka? Hang tunggu la, banyak lagi pembongkaran akan berlaku...hang bersedia je la...tu la hang, perangai hang elok sangat...dah makan diri sendiri, padan la muka hang....

0 ulasan:

Catat Ulasan

KOMUNITI CERIA AIDC

PEMUDA TAMAN PERUDA © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute