Selasa, 9 Februari 2010

NIZAR MASIH SUKAR MENERIMA KENYATAAN


PUTRAJAYA, 9 Feb: Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin mencabar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir supaya membubarkan Dun Perak dan bertarung di 'mahkamah rakyat'. Beliau menyatakan demikian ketika berucap di hadapan ratusan penyokong Pakatan Rakyat (PR) yang masih berkumpul di pekarangan Mahkamah Persekutuan tengah hari ini.

Bercakap pada sidang media sebelum itu, beliau berkata, keputusan Mahkamah Persekutuan menolak rayuannya berhubung Menteri Besar Perak yang sah tidak dapat menyelesaikan kemelut yang berlaku di negeri itu. Sehubungan itu, katanya Dun Perak perlu dibubarkan supaya dipilih semula wakil untuk menyelesaikan masalah yang berlaku itu. Begitupun, beliau menerima keputusan mahkamah itu.
“Kita terima keputusan mahkamah walaupun ia menyedihkan bagi kita,” ujarnya yang juga Adun Pasir Panjang. Beliau juga menyeru rakyat supaya bertenang dan jangan ada yang bertindak dan melakukan provokasiBaginya, keputusan itu merupakan petanda amat hitam di Malaysia kerana rakyat negeri Perak mahu diberi ruang sebesar-besarnya untuk memilih pemimpin negeri.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang menyifatkan mahkamah belum lagi bebas daripada pengaruh pihak-pihak tertentu. “Keputusan ini tidak menyelesaikan kemelut negeri Perak. Keputusan ini juga ketepikan apa yang terkandung dalam Perlembagaan Malaysia, ia juga menjadi demokrasi lebih kusut,” katanya. Tambahnya, Pakatan Rakyat (PR) akan memperhalusi dan meneliti keputusan tersebut.
Para penyokong PR bersurai sekitar jam 12.05 tengah haria bertenang dan jangan ada yang bertindak dan melakukan provokasi.
PEMUDATAMANPERUDA - Sudah-sudahlah tu, keputusan Mahkamah Persekutuan sudah dibuat. Tak payah nak mencabar MB yang sah YB Zambri bubar DUN pulak. Belajar-belajarlah terima kenyataan. Sebenarnya 'Mahkamah Rakyat' yang kamu dan sekutu kamu war-warkan tu akan jatuhkan hukuman mandatori kepada kamu pada PRU 13 nanti. Kalau bubar DUN pun, puak kamu akan 'terlingkup' jugak sebenarnya...kajian persepsi rakyat menunjukkan bahawa rakyat dah meluat dengan puak kamu. Sedar la diri sikit...

0 ulasan:

Catat Ulasan

KOMUNITI CERIA AIDC

PEMUDA TAMAN PERUDA © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute